+36-1-460-4481

2016. márc. 16.

Bokányi Eszter: Aki korán kel, aranyat lel - Napi aktivitási és kommunikációs mintázatok szerepe a munkanélküliségi ráta szociális hálózatokból történő becslésében

Igaz-e a mondás, hogy aki korán kel, aranyat lel? Vajon több-e ott a munkanélküli, ahol túl sokat káromkodnak az emberek? Az utóbbi évek digitális adatrobbanásának köszönhetően eddig soha nem látott mennyiségű és minőségű információ áll rendelkezésünkre nagyon sok emberről. A különböző online szociális hálózatokon megosztott üzenetek, fényképek és helyszínek segítségével olyan statisztikai adatok becslésére nyílik valós idejű, olcsó lehetőség, amelyet eddig különböző állami szervek és társadalomtudósok hagyományosan lassú, nehézkes és drága kérdőívekkel mértek. Az egyik ilyen mennyiség, melynek okait és/vagy következményeit, illetve trendjét érdemes lehet vizsgálni, a munkanélküliség. Munkámban az Egyesült Államok megyei szintű munkanélküliségi rátájának becslésére mutatok egy lehetőséget a Twitter szociális hálózat adatai alapján.

III. 16 (1) III. 16 (2)